Tuesday, May 31, 2011

Assalamualaikum kum kum

assalamualaikum kum kum.. ni bahana tgk cerita kum kum kat youtube la semalam ni.. gigil jugak dgr org bg salam time magrib mintak susu utk anak dia.. lebih baik bagi jer susu ape yg ade. kalau tak bg, pastu dia akan tanye kenal tak lelaki dlm satu gambar lama.. kalau tanya dia nak carik sape.. dia gi patahkan leher depan korang. ngeng..

kat ofis aku ni, ade speaker diletak kat siling.. ape eh? aku pon taktau nak panggil ape. sistem speaker mcm kat skola2 atau ofis utk sng nak buat pengumuman.. so.. bayangkan je la sst benda bulat berjaring berada di atas kepala korang. tu aje. kan sng. dan bos aku pula akan memasang bacaan ayat Al-Quran sepanjang masa. kalau dah abis, nnt PA dia akan ulangkan balek. begitu la seterusnya.bos aku ni, kalau pasang sound.. mcm nak bg 1 block ni dgr. padahal ofis kitorang 2 tingkat je kot. bangunan ni ade 5 tingkat.. jadi, bayangkan la betapa kuatnye dia pasang. tapi aku tak kisah sgt pun. elok juge time nak stay up mlm2. takde la serem sgt bila ada bacaan nih kan.. tapi kadang2.. kalau nak tau samada bos aku ade di ofis atau tidak.. sng jer. kalau bacaan tu terover kuat, tu maknanya dia ade. kalau tetiba mcm lembut2 sedap di dgr dgn telinga, tu maknanye PA dia dah slowkan skit time bos aku takde. haaaaa... senang kan nak tau samada bos aku ade ke tak..

ade 1 day.. bacaan tu tak terpasang langsung.. PA dia tak dtg juge kot haritu.. fyi, cd player tu dlm bilik bos. so.. mmg senyap la ofis haritu.. tapi skali bos aku masuk.. dia bole terswitch volume jadi max... kau bayangkan? suasana yang tiba2 sunyi... tiba2.. 'bismillahhirohmanirohim....' weyh.. serius aku ckp.. nak gugur jantung aku sbb terkejut. sbb ia sgt kuat dan secara tiba2. mmg berdebar la jantung aku 3 minit. pastu aku gelak sorang2.. ni kompem bos dah masuk. kot ye pun bos.. jgn la begitu.. mulekan la dgn slow dulu.. ni tiba2 dari sunyi terus atas kepala ade bunyi bacaan sekuat2nya.. aku igt dah kiamat tadi ade suara dari atas langit. gile la. gugur jantung aku nih.. adoi..

tapi, bagus juge la bos aku pasang.. mane part2 yang aku tau.. aku bole ikut skali. jadi? setiap hari aku ngaji.. mane2 part yang aku taktau.. aku ikut jer la..sbb esok nnt ulang balik part yg same. jadi? setiap bulan aku dah katam baca Al-Quran? hehehehehehehehe. ngeng. baca pun tajwid ke laut. helo, atleast i'm trying~~~

2 comments:

  1. assalamualaikum...

    singgah ziarah....kelakar la post awk ni ;)
    alhamdulillah dpt ngaji tiap2 ari smbil keje...smbil myelam minum air ye x ? ;)

    ReplyDelete
  2. w'salam

    haha. tapi ni kes benar.. eh, TQ sbb singgah~!

    ReplyDelete