Thursday, June 2, 2011

Why I like my house?

here we go : assalamualaikum!! tu versi aku bg salam kalau aku pegi umah kawan aku kat area flat, tp dah ketuk byk kali still tanak bukak pintu. kalau versi aku bg salam bile balek umah sendiri lebih kurang camni -> assssalaaaaamualaikuuuuummmm warohmatullah hiwabarokaaaatuuuuhhhh ~~~tujuan utamanya adalah untuk memastikan supaya mak aku dengar suara aku yg meleret2 panjang sbb aku akan start bg salam dari bukak kasut depan pintu, dan salam itu akan selesai bila dah letak beg di atas meja dlm rumah. so? panjangkan? haha. itu juga adalah petanda2 awal utk mengwarning orang dirumah bahawa minah kepoh dah balek. huh. pathetic.

sape je pun yang nak kepoh selain aku di rumah ni? aku ni adik bongsu. aku ade sorang abang sama mak sama ayah dan aku ade sorang kakak lain mak lain ayah. di mana, abang aku itu telahpun mengahwini kakak aku itu . so? helo..? maksudnye tu kakak ipar aku la dey. kalau org tanye aku ade kakak ke tak.. aku jawab ade jer. malas aku nak sebot 'kakak ipar'. sama je pon. dua2 aku sayang tak berbelah bahagi. cewah.

2 tempat yang paling aku suka adalah : bilik aku. rumah aku. oke la, nak tambah 1 lagi bole? Golden Screen Cinema Signature Gardens. hahaha. aku main petik jer. pegi pon skali jer, bole plak jadi senarai aku paling suka. ngeng. eyh, ok la tips utk kaurang, wayang disitu sangat selesa sebab ia premier class. semua seat adalah twin seat dan selesa dan besar dan siap ade meja kat tepi nak letak popcorn mahupun nasi lemak. bile kau masuk panggung itu, akan ada pelayan yang akan bawa ke seat2 kau. "may i help u miss? what is ur seat number miss? this way miss" mcm dlm katebang tu la. tapi 2 tahun lagi la baru aku pegi lg kat wayang tu. tiket mahal kot. ceh, kede. bukan kede la dey.. ni sume simpanan hari tua. oke enuff about GSC.

aku nak citer pasal ape td? oh yer. rumah aku.. rumah aku terletak di *ehem ehem*, KL. kat kawasan kejiranan cina.. sebab satu lorong yang ada.. 20-30 rumah ni.. rumah aku je yang melayu.. same jugak dgn lorong kat bawah dgn lorong kat atas. so kiranya, ade 3 lorong, hanya ada 3 family melayu. purata? lu pikir la sendiri.. bila dah ramai cina, mesti la ramai anjing kan.. oh deng! tatabahasa yang salah. mesti la banyak anjing kan.. ade besar ade kecik.. ade cihuahua bising depan umah, ade si cici comel umah sebelah.. haha. aku penah ckp kat cousin aku.. kalau nak pegi joging takpayah pegi tasek2 ke, taman2 area joging tu.. kite joging area rumah ni jer. kalau nampak anjing, kite lari kuat2. kan ke jadi motivasi diri utk lebih gagah berlari? ngeng.

aku tinggal dgn family dimana semua ahli keluarga aku lengkap. yer la, dulu masa belajar aku adik beradik dah merantau jauh2. tinggal parents aku berdua kat umah.. jadi dah keje ni, pulang ke pangkuan ibu bapa la. bukan taknak survive sendiri.. biar pun aku selalu betekak ngan ayah aku pasal rebut parking keta kat umah, atau selalu menyangkal kata2 mak aku bahawa dia melabelkan mulut aku keco mcm chef wan, atau berebut remote control tv dgn abang aku pasal dia nak tgk bola dan aku nak tgk CSI.. atleast.. semua family aku berada di depan mata aku. aku puas! haha.

ha kan.. aku baru nak bebel2 pasal rumah...dah ade orang bebel2 balek kat aku. dah petang ni, aku gerak dulu la. ni sebab aku suke rumah aku.. aku bole buat ape yang suka but at the same time, akan ade orang yg sentiasa memperbetulkan kesalahan aku. hehe. sebenarnye, aku nak tulis pasal entry kanak2 tadi. tp bole end up tulis pasal rumah aku lak. macam la orang nak bace sgt. ngeng. nanti aku update lagi la dgn cerita lain.. off for now. tit! (igt letak henfon ka?)

No comments:

Post a Comment