Tuesday, May 24, 2011

aku dan kerja

amaran : entry ini mungkin akan menyinggung sesetengah profession. harap maklum

semalam seharian aku di site. site mana? teeeeeet... siang valuation... panjat tingkat 8 panas2 tuh.. tau tak, skang ni musim siang panas bagai nak rak pastu petang hujan.. site lecak.. pastu panas.. pastu hujan balek.. perubahan cuaca yang drastik. sgt la tak comel kan bile gadis ayu jln tersipu2 malu sambil pakai high heel panjat site sampai tingkat 8 sebab kontraktor bole tak sediakan but di site. dengan topi kuning keselamatan tu, menambahkan lagi ketidakcomelan aku yg dah sedia ada ni. huh.

sampai tghari juge valuation.. dari pagi kul 10 sampai kul 1 kot. aku sudah kebulur. mari mencarik makanan. aku pon pelik2 je la mereka yg bekerja di site ni. dah berpuluh kali kot aku pegi site. masih juge ade yg tanye.." eh mcm tak pernah nampak la... staff **** baru eh?" oh mungkin.. setiap kali aku datang pun, aku datang dgn gaya yang berlainan. mungkin bulan lepas gaya mak timah, minggu lepas gaya encik bakar, dan mungkin kali ni gaya kak limah. dulik hape, aku lapar hokay! kate pun masuk site. mesti la serabai. haha. walaupun sebenarnye aku la antara orang yg paling menjaga keterampilan diri aku.

petang tu, sambung dengan site meeting terus. ha.. ni aku tak paham ni.. kite namekan meeting utk tmpt berbincang bukan utk cari kesalahan orang la dol. semalam team aku kena bebel dgn arkitek. dah tak puas hati dgn kontraktor tu.. tayah la nak salahkan kat orang lain.. eeeii eiii eiii... tak cukop dgn tu.. konsultant M&E pun dia nak bising2.. kontraktor tu pun buat keje ikut design kau. pastu bile tak sama dgn ape yang kau bayangkan.. kau salahkan la team aku kata tak reti buat BQ kan.. kau pon heboh la.. sebab bq tu salah..kau pun kata kontraktor ikut bq yang salah.. pastu tak cukup ngan tu.. kau salahkan sekali design M&E. kan kan kan..

dlm meeting, arkitek duk depan skali.. pastu team M&E, C&S dan team aku duk blakang2.. kitorang kan low profile jer.. malas la nak kecoh2. org comel takde nak marah2 okay~ yang si RA ni pun satu, aku tak puas hati betul dgn RA yg tak reti nak buat keje tu tau. tau nak mkn jer.. sape sape yang taktau amenda RA tu, gi tanye kawan2 arkitek korang name saintifik utk arkitek yg jage site. oke sambung, bole lak si RA duk sebelah meja kuih time meeting. asal aku pandang dia je.. tgh suap kuih. asal dia tgh suap kuih je, time tu pulak aku terpandang. ha kan.. dah tak pasal2 aku bergosip kat blakang. last2.. dgn nada sarcastic, aku ckp je ngan kontraktor ngan encik M&E tuh.. "ala biar la.. kan dia sorang je yang betul.. kite ni semua salah tau.. biar la.." hahaha. orang ayu kan takleh marah2~ auw.. mane la ade arkitek nak mengaku design mereka salah weyh.. grrr... dia taktau agaknye.. team aku dah dari pagi kat site.. panjat sane sini.. dia bole bebel2 lak petang2 time hujan tu kan.. mmg buat stok tido betul la. dgn ekon sepoi2 bahasa di bilik meeting... pergh heaven!

petang tu aku balek dgn rasa lemah longlai.. bawak kereta kat jln2 di KL time balek keje.. mmg best! kura2 nak ajak berlumba ngan aku pun, silap2 dia bole menang. tak pasal2 kang aku stress benti keta tahan teksi gara2 kerana kura2. hahaha

No comments:

Post a Comment