Friday, June 3, 2011

Eh siapa Mira Edora tu?

kau tawu, kekecik dulu aku dgn abang aku selalu buli si mira ni.. dah la pendek.. mmg la senang kene sekeh kan. haha. dulu masa dia tadika, mak abah dia selalu hantar dia kat umah aku. aku rasa mungkin sbb mak dia nak menjadikan dia seorang wanita yg lebih kental masa dia besar nnt. sbb tu mak abah dia hantar dia utk dibuli oleh kami. ala, buli ape je pon.. paling kuat pon bg dia nangis jer. gile kau? dia ade 2 orang abang yang besar2. igt aku tatakot ke? takot weyh. ngeng.

sbb si mira ni kecik, opkos la dia jadi mangsa selalu. kalau kitorang main nyorok2, mesti la dia yg kena carik kan. kalau kite main guli, mesti la guli dia sikit kan. eh? kite penah main guli same ke? haha. pastu korang penah tak main kemah2 gune toto dgn kerusi2. kerusi2 tu mula2 kite susun pastu amek toto atau selimut byk2 pastu kite letak atas kerusi2 tu.. pastu bg ade ruang mcm pintu skit utk merangkak masuk. ha kan dah siap kemah buatan dlm umah. tp si mira ni kan kecik, dia la jadi mangsa duduk luar. kitorang main kat dlm. ngeng. kesian gile kot. ye la, aku ngan abg aku kan besar, kang terkepit dia kang. ngeng.

tapi kite makan nasik sepinggan kan mira. nenek kami suap. lauk sup ayam kan? eh ye ke. mira rasa kite mkn lauk ape eh? entah lupe. budak ni gile mkn pedas. aku? ayam kepsi hot and spicy pun taktahan. lidah gedik. ceh. sbb aku selalu igt, nenek duduk depan tangga dpn pintu. kitorang akan main kat laman rumah. ikut giliran : lepas nenek suap mira, pastu dia sambung main. pastu nenek suap aku lak, pastu aku lak sambung main. so makan dan main secara berganti2. hebat kan kami. haha. ngeng

sekarang kami dah besar. aku rasa.. lepas dia abis skola tadika dulu, dia gi bantai minum susu byk2 pastu loncat tinggi2.. aku rasa agenda utama dia waktu tadika dulu adalah nak jadi tinggi. sbb nak buli aku dan abg aku balek. sebab kau tgk selepas 18 thn.. dia lagi tinggi dari aku sekarang. nanti buatnya, dia berkomplot kali ni dgn abg2 dia utk buli aku balek, camne? kalau dia biarkan aku main sorang2 luar kemah camne? kalau dia sekeh2 aku sampai nangis sbb aku dah pendek dari dia skarang, camne? haha. ngeng!

Eh, siapa Mira Edora tu? gile kau tak kenal? couzin aku la! haha.

entry khas untuk Mira Edora.

6 comments:

  1. akakkkk. sumpah best! hahah gile teringat zaman kekecik dlu. huwaaa ghindunyeee. ngape ta rapat cam kekecik dlu. huwa lagi huwaa

    ReplyDelete
  2. good luck..menarik cerita sepupu dua orang ni..nampak swiittt jee.sy pon nk ukur tinggi sy dgn dia..hehee

    ReplyDelete
  3. tq ! good luck to u too~ :D
    pesanan : pakai heels bila nak ukur ketinggian dgn dia. :P

    ReplyDelete
  4. cite betul ke? hehe best pulak rasa

    ReplyDelete
  5. yezza.. citer betul. kisah benar, seorang mira dibuli

    ReplyDelete